Lehdistötiedote: ALD Automotive on nyt Ayvens

2 min lukemistaUutiset
ALD Automotive julkaisee tänään Suomessa uuden globaalin liikkumisratkaisujen brändin nimeltä Ayvens. Brändiuudistus on jatkumoa syyskuussa 2023 julkaistulle kolmivuotiselle strategiselle kehittämissuunnitelmalle.
Jaa tämä

Globaalisti Ayensin autokanta on 3,4 miljoonaa autoa ja Suomessa yhtiö on leasingautojen markkinajohtaja 24 000 auton autokannalla. Yhdistämällä maailmanlaajuisesti kahden merkittävän autoleasingtoimijan, ALD Automotiven ja LeasePlanin, vahvuudet ja asiantuntijuuden, yhtiöllä on mahdollisuus uudistaa innovatiivisesti ja ennakkoluulottomasti tulevaisuuden liikkumista. Uusi brändi tukee kyseistä tavoitetta korostamalla yrityksen ainutlaatuista asemaa markkinoilla ja sen tuomaa lisäarvoa kaikille asiakkaille. Uusi brändilupauksemme on ”make life flow better”, jonka varmistamme yksinkertaisemmilla, älykkäämmillä ja kestävämmillä liikkumisratkaisuilla.

”Ayvensin tavoitteena on olla kestävien liikkumisratkaisujen globaali suunnannäyttäjä. Meillä on vahva perusta toiminnallemme, sillä rakennamme toimintaamme kahden vaikutusvaltaisen autoleasingtoimijan vuosikymmeniä kestäneelle perinnölle”, toteaa Ayvensin Suomen toimitusjohtaja Anssi Rinne.

Maailmanlaajuiset megatrendit kuten sähköistyminen ja digitalisaatio muuttavat liikkumistapoja. Omistamisen sijaan käyttöperusteinen autoilu kasvaa, mikä luo uusia mahdollisuuksia liikkumiseen. Toimimme alamme suunnannäyttäjänä, tarjoten lisäarvoa joustavilla ja kokonaisvaltaisilla leasingpalveluilla. Laajan tuotevalikoiman ansiosta tarjoamme asiakkaillemme vaivattomia ja vapauden liikkumiseen mahdollistavia vastuullisia ratkaisuja.

”Autoilun sähköistyminen jatkaa vahvassa myötätuulessa ja hyvä niin, sillä täyssähköautot ovat tehokkain keino vähentää liikenteen hiilidioksidipäästöjä. Sähköistymistä tukevat vahvasti myös julkinen sääntely, päästötavoitteet, latausverkoston laajentuminen sekä sähköautovalikoiman laajentuminen eri segmentteihin. Meillä sähköautojen suosio on jatkanut tasaista kasvua. Tänä vuonna rekisteröimistämme henkilöautoista lähes puolet on sähköautoja”, Rinne lisää.

Uusi brändi luo jatkossa vahvan identiteettimme: Ayvens on nimi, joka jää mieleen; yksinkertainen mutta vaikuttava, nimi, joka toimii suunnannäyttäjänä. Brändin logo edustaa kahden yrityksen yhdistymistä ja yhteistyötä kohti yhteistä päämäärää. Logo kuvaa myös vahvaa ja vakaata perustaa, jonka lisäksi nouseva muoto symboloi edistystä ja dynaamisuutta. Konsernin enemmistöosakas Société Générale tukee vahvasti uutta nimeä.

Uusi graafinen ilme Uudella graafisella ilmeellä ja modernilla kirjasintyypillä viestitään energiaa ja luonnosta inspiroituneilla väreillä erottaudutaan markkinassa. Valittu visuaalinen ilme henkii iloa ja dynaamisuutta, joka kuvaa arjen hienoja hetkiä ja liikkumisen olemusta.

Uuden brändin tunnuslause Tunnuslause ”better with every move” kuvastaa yhtiön keskeistä tehtävää, joka on entistä parempien liikkumisratkaisujen varmistaminen yhä useammalle.

Suomessa ALD Automotive jatkaa aputoiminimellä Ayvens osana Ayvens Groupia. Toiminimi Axus Finland Oy ei muutu ja konserniin kuuluu jatkossakin Ayvensin lisäksi tytäryhtiö NF Fleet Oy. Autokauppa ALD Carmarket toimii jatkossa myös Ayvens-brändinimen alla. Uudet Ayvens-verkkosivut toimivat osoitteessa www.ayvens.fi.

Brändiuudistuksen myötä yhtiön graafinen ilme on jatkossa Ayvens-brändin alla. Uusi ilme näkyy heti verkkosivuilla ja digitaalisilla alustoilla, ja vaiheittain kokonaisvaltaisesti myös muissa materiaaleissa ja mainonnassa.

Lisätietoa: Anssi Rinne, Ayvens Suomi, toimitusjohtaja, 010 404 2511 anssi.rinne@ayvens.com

Julkaistu 2. syyskuuta 2024
2. syyskuuta 2024
Jaa tämä