Kopie van HR_ayvens-branding-44B_ (1)

ALD Automotive en LeasePlan zijn vanaf vandaag Ayvens

3 min leestijdPers
ALD Automotive en LeasePlan gaan vanaf vandaag verder onder de nieuwe naam Ayvens. De lancering van het nieuwe mobiliteitsmerk in Nederland volgt uit de overname van LeasePlan door ALD Automotive. Bij de internationale mobiliteitsaanbieder zijn in Nederland rond de 1.200 mensen werkzaam. Ayvens beheert in Nederland ruim 330.000 auto’s en is daarmee de grootste aanbieder van leasing, mobiliteitsadvies en ex-leaseauto’s.

HOOFDDORP - 5 juni 2024

Met de komst van Ayvens verdwijnen de merken ALD Automotive en LeasePlan. Laatstgenoemde is in 1963 in Nederland opgericht en had tot recent het internationale hoofdkantoor in Amsterdam. Het nieuwe merk Ayvens bouwt voort op een sterk fundament van kwaliteit en innoverend vermogen.

De nieuwe naam en de nieuwe strategie van het bedrijf passen bij de veranderende markt en de grote uitdagingen van vandaag de dag. “Mobiliteit moet duurzamer en flexibeler. We zijn ervan overtuigd dat wij samen met onze klanten en partners hierin een leidende rol kunnen nemen”, licht Sander Pleij, Country Managing Director Nederland toe. Na de samenvoeging staat een op de vijf leaseauto’s in Nederland onder contract bij Ayvens. De helft van alle nieuwe leaseauto's die via Ayvens de weg op gaat, is elektrisch aangedreven. “Zo realiseren wij een flinke bijdrage aan de elektrificatie en verduurzaming van het Nederlandse wagenpark. En dat gaat verder dan de auto alleen. Naast verduurzaming van mobiliteit is de toegankelijkheid ervan een ander belangrijk onderwerp. Met tweedehands lease en abonnementsmodellen met veel keuzevrijheid maken wij mobiliteit meer toegankelijk. Dat doen wij onder andere door de levenscyclus van een leaseauto te verlengen.”

Ook internationaal trendsettend

In mei 2023 is de wereldwijde overname van LeasePlan door ALD Automotive geëffectueerd. Kort daarop is het nieuwe merk Ayvens land voor land gelanceerd. Nederland is het 17e land van in totaal 42 landen waarin het nieuwe merk de twee oude merken vervangt. Ayvens heeft 14.500 medewerkers wereldwijd en beheert een vloot van 3,4 miljoen auto’s waarvan meer dan een half miljoen elektrisch aangedreven zijn.

Een merk voor de toekomst

Die toekomst is ook belangrijk voor alle collega’s bij Ayvens. Sander Pleij vervolgt: “Ik ben er ontzettend trots op hoe we het afgelopen jaar de collega’s van twee verschillende bedrijven bij elkaar hebben gebracht. Zij vormen het kloppend hart van de ambities van ons merk en zij zijn het die Ayvens iedere dag vertegenwoordigen en verder brengen.”

Ayvens als vervanger van gevestigde merken

Lonneke van der Horst, Marketing & Communications Director van Ayvens, spreekt met veel vertrouwen en enthousiasme over het nieuwe merk dat zich positioneert als vernieuwer in de transitie naar duurzame mobiliteit. “We nemen met de komst van Ayvens afscheid van twee gevestigde en betrouwbare merken. Vooral LeasePlan kent in Nederland een hoge naamsbekendheid. Niet zo gek, het is in 1963 in Nederland opgericht. Het is een geweldige uitdaging om midden in je eigen transitie, met een nieuw team van marketing- en communicatieprofessionals Ayvens in Nederland te introduceren en gelijktijdig de vertrouwde relatie met onze klanten, leaserijders en partners verder vorm te geven.”

‘Better with every move’

Vanaf vandaag presenteert Ayvens het nieuwe merk in een landelijke campagne - met focus op online, radio en buitenreclame - waarin de merkboodschap luidt ‘Better with every move’. Lonneke van der Horst licht toe: “De mobiliteit van morgen vraagt vandaag al om oplossingen. Naar onze leaserijders, klanten en partners richten we ons met onze dienstverlening op drie pijlers: groen, flexibel en moeiteloos. Met Ayvens kiezen onze klanten voor een betrouwbare mobiliteitsadviseur en een trendsetter in de markt. Die positie maken wij met onze campagne nog explicieter.”

“Met de boodschap ‘Better with every move’ gaan wij verder als Ayvens. Samen met onze leaserijders, klanten en partners maken wij mobiliteit elke keer weer groener, flexibeler en uiteindelijk moeiteloos. Dat is wat ons bij Ayvens drijft”, besluit Sander Pleij.

Dawn, PHD en Counter Content

Ayvens werkt in Nederland voor de merklancering samen met bureaus als Dawn (merkstrategie en creatie), PHD (mediainkoop en advies) en Counter Content (PR, communicatie en content). Internationaal is Dragon Rouge verantwoordelijk voor de merkidentiteit.

Geplaatst op 5 juni 2024
5 juni 2024

Andere artikelen

Pers